Contact

Wil je een party boeken in de omgeving van Den Haag of een bestelling bij me plaatsen? Neem dan contact op via knutselenmetleonibg@gmail.com


zondag 8 mei 2016

Moederdagkaartje, the making of

Dag lieve allemaal,

Vandaag heb ik een moederdagkaartje gemaakt voor de allerliefste moeder van de wereld: mijn moeder!
Zoals beloofd, trakteer ik jullie voortaan elke zondag op een blogbericht.
Nou leek het me leuk om "the making of" eens te laten zien:
Je neemt een gewoon whisper white basis kaartje van ongeveer 15 cm hoog en 10 cm breed. Daar stempel je in de rechterzijkant 4 vlinders. De rechterkant van het witte papier om de vlinders heen knip je eraf, zodat je straks de binnenkant van de kaart (met dessinpapier) kunt zien.

Om de linkerkant draai je twee maal een stuk wit twine. Aan de bovenkant heb ik de sequins met een gluedot vastgeplakt, (een lint met pailletjes)
 
Op vellum stempel je heel licht, bijvoorbeeld in soft sky een vlinder met een wat donkerdere patroontje aan de binnenkant, zoals bermuda bay, die knip je vervolgens uit.

Als je deze vellum vlinders op de eerder gestempelde donkere vlinders plakt, zie je die door het vellum heen. Ik voegde de tekst toe: voor de liefste moeder, ik hou van jou.
 
Michelle Last was de inspiratie voor dit kaartje, thank you Michelle!
Product List

1 opmerking:

  1. Wat een prachtige kaart en leuk om te zien hoe je het gemaakt hebt. Dank voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen